UMAGE on tanskalainen tuotemerkki, joka korostaa ympäristöä.



Katsomme UMAGEa brändinä ja sen luovaa johtajaa Søren Ravn Christenseniä, ja olemme kysyneet heiltä heidän konsepteistaan, kiinnostuksestaan ympäristöön ja paljon muuta. Sukella jännittävään universumiin kanssamme ja UMAGEn kanssa ja löydä paljon lisää brändistä ja heidän arvoistaan.


Löydä kaikki UMAGEn lamput täältä

Uusi brändi näkee päivänvalon
UMAGE:n tarina alkoi vuonna 2008 tavoitteena luoda kestävä konsepti joustavasta ja laadukkaasta suunnittelusta.

Yrityksen perustivat Jacob Nannestad Hansen ja Søren Ravn Christensen, Yhdessä he huomasivat aukon kohtuuhintaisten korkealaatuisten valaisimien markkinoilla. Heille oli myös tärkeää, että valo loi miellyttävän kokemuksen sekä liikkeen omistajille että loppukuluttajille.

Omena ei putoa kauas puusta, joten ei ole yllättävää, että Søren - 1970-luvulla valaisimia suunnitelleen miehen poika - päätyi valaisinsuunnitteluun.

Ideat syntyvät Suunnitteluun on saatu inspiraatiota ensisijaisesti luonnosta, mutta myös muilta aloilta, kuten arkkitehtuurista ja muodista, joissa suunnittelijat ammentavat inspiraatiota muodoista ja materiaaleista.

Uusia ideoita syntyy myös nykyisistä trendeistä ja tarpeista, mutta UMAGElle on tärkeää, että uudet mallit vastaavat tiettyyn tarpeeseen. Uuden muotoilun luomisprosessi alkaa kohderyhmän tarpeiden määrittelyllä ja ehdotusten keräämisellä siitä, miten UMAGE voi vastata tähän tarpeeseen. On tärkeää, ettei vain luoda uutta tuotetta vaan vastata tarpeeseen ja tyydyttää se.



<font size="+3" style="font-weight:100;">Sulkavalaisin UMAGEsta</font>

Sulkavalaisin UMAGEsta

UMAGE EOS:n höyhenvalaisin on valaisin, joka toi UMAGEn kartalle, ja sen leijuva romanttinen ilme tekee siitä täysin ainutlaatuisen. EOS on valmistettu hanhen höyhenestä, erilaisesta ja eloisasta materiaalista - ja sen syntytarina on sattuman tarina.

"Konseptina oli löytää uusi lähestymistapa valaisimiin, joka sisältäisi tanskalaisen 'hyggen'. Halusimme pehmeän ja eloisan ilmeen - jotain, jota haluaa koskettaa, kun näkee sen. Meillä oli tuolloin toinen projekti, jossa tarvittiin höyheniä, mutta niitä sai ostaa vain kiloittain, joten kysyin, voisinko lainata niitä - ja niin syntyi idea EOS:sta, UMAGE:n suositusta höyhenvalaisimesta." - Søren Ravn Christensen

Löydä kaikki ihanat EOS-mallit täältä

<font size="+3" style="font-weight:100;">Ympäristötietoinen brändi</font>

Ympäristötietoinen brändi

UMAGE on brändi, joka on ylpeä ympäristötietoisesta lähestymistavastaan, mutta se ei vie asioita pidemmälle kuin on välttämätöntä - sen on oltava järkevää. Tämän seurauksena suurin osa heidän tuotteistaan on litteästi pakattuja, mikä minimoi pakkaustarpeen, vähentää tuotemerkin ja sen asiakkaiden varastointikustannuksia ja pienentää toimituskustannuksia, mikä kaikki auttaa säästämään ympäristöä.

Tämä lähestymistapa ulottuu myös tuotemerkin materiaaleihin ja toimittajien valintaan. Olipa kyseessä uusi toimittaja tai uusi materiaali, tuotemerkki käyttää aikaa täydellisen yhteensopivuuden löytämiseen. On tärkeää, että toimittaja voi todistaa, että sen materiaalit ja tuotantomenetelmät ovat ympäristöystävällisiä. Brändi käyttää vain 100-prosenttisesti kierrätettyjä kankaita, ja sen tavoitteena on tuottaa vuoteen 2022 mennessä vain uudelleenkäytettäviä tuotteita.

Ihanat pakkaukset voidaan käyttää uudelleen säilytyslaatikoiksi, ja tavoitteena on, että kaikki pakkaukset ovat uudelleenkäytettäviä vuoden 2021 loppuun mennessä.

Eikä siinä vielä kaikki! Joka kerta, kun UMAGE myy puisen lampun tai huonekalun, he istuttavat puun. Kun siis ostat puulampun, istutetaan uusi puu, joka auttaa huolehtimaan maapallosta.

Löydä paljon ihania puulamppuja UMAGElta täältä.
Ympäristötietoinen missio näkyy myös UMAGEn viestissä, joka on suunnattu kaikille, jotka haluavat ostaa UMAGEn lampun. "Sen lisäksi, että vähennät vaikutustasi, ostat myös tarinan ja ajattoman muotoilun, jota tulet varmasti rakastamaan ja vaalimaan tulevina vuosina."