FAQ

Miten tilaukseni toimitetaan?
Valaisinmestari.fi toimittaa kaikki tuotteet GLS, DPD, DSV:n kautta. Voit valita, toimitetaanko tilauksesi noutopisteeseen vai suoraan kotiisi. Toimitus kestää yleensä 3-6 työpäivää. Usein tilauksesi lähetetään jopa samana päivänä, jolloin teet tilauksen.
Mitä toimitusvaihtoja on käytettävissä?
Kaikki vähintään 100 euron arvoiset tilaukset voidaan toimittaa GLS, DPD, DSV-noutopisteeseen, lukuun ottamatta rahtitavaroita
Kuinka kauan toimitus kestää Valaisinmestari-verkkokaupasta?
Valaisinmestari.fi:n normaalitoimitus kestää 3-6 työpäivää. Huomioi, että design-valaisimien toimitus voi kestää jopa 3 viikkoa.
Voiko tilaukseni toimittaa eri osoitteeseen kuin laskutusosoite?
Kyllä, se on mahdollista. Anna vain haluamasi toimitusosoite tilausprosessin aikana - se voi olla eri kuin laskutusosoite.
Voinko vaihtaa toimitusosoitteen?
Toimitusosoitteen vaihto on mahdollista ainoastaan ennen kuin lähetysvahvistus on luotu. Ota tässä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme. Kun lähetysvahvistus on luotu, ei osoitetta voi enää muuttaa.
Mitä voin tehdä, jos tilaustani ei ole toimitettu?
Jos et ole saanut pakettiasi 10 arkipäivän kuluessa lähetysvahvistuksen saamisesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tarkistamme toimituksesi tilan ja joissakin tapauksissa voimme seurata paketin kulkua.
Voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen info@valaisinmestari.fi tai soittaa numeroon 020 787 1616.
Mistä löydän tilausvahvistuksen?
Saat tilausvahvistuksen muutaman tunnin kuluessa tilauksen tekemisestä antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos et ole saanut vahvistusta, tarkista roskapostikansiosi. Asiakaspalvelumme vastaa mielellään kaikkiin kysymyksiisi.
Miten teen tilauksen?
Voit tehdä tilauksen verkkokaupassa seuraavalla tavalla:
- Klikkaa tuotesivun ”Lisää ostoskoriin” -painiketta.
- Voit tarkastella henkilökohtaisen ostoskorisi sisältöä käyttämällä oikeassa yläkulmassa olevaa ostoskorin kuvaketta.
- Kun napsautat ostoskorissa ”Jatka tilaukseen”, voit syöttää henkilökohtaiset tietosi, valita maksutavan ja tarkistaa tilauksesi.
- Saat tilausvahvistuksen sähköpostitse yleensä muutaman minuutin kuluessa, viimeistään 24 tunnin kuluttua.
Miten lisään alennuskoodin?
Syötä haluamasi koodi ostoskorissasi alennuskoodikenttään ja paina ”Lisää koodi”.
Huomautus: Jos liität kopioidun koodin kenttään liitä-toiminnolla, varmista, ettei koodi sisällä välilyöntejä. Jos kirjoitat koodin, huomioi isot ja pienet kirjaimet.
Voit poistaa syöttämäsi koodin painamalla sen vieressä olevaa X-painiketta.
Tärkeää: jos koodisi ei toimi, tarkista sen voimassaoloaika ja käyttöehdot, kuten vähimmäistilausraja (asiakkaan mahd. tuotepalautusten jälkeen pitämien tuotteiden yhteisarvo), tuoteryhmä, tarjouksen ulkopuolelle suljetut tuotemerkit jne.
Voinko tehdä tilauksen sähköpostilla tai faksilla?
Turvallisuussyistä emme ota vastaan tilauksia sähköpostitse tai faksilla. Voit soittaa asiakaspalveluumme numeroon +358 (0) 20 787 1616, jossa sinua opastetaan verkkokaupassa ja autetaan lisäämään tuotteita ostoskoriin, mutta sinun on osallistuttava aktiivisesti ostoprosessiin.
Miten voin muuttaa tilaustani?
Pidämme tilauksesi nopeaa käsittelyä erittäin tärkeänä. Tästä syystä tilaukseen ei yleensä ole mahdollista tehdä muutoksia (esim. toimitusosoitteeseen tai tuotteiden lisäämiseen) jälkikäteen.
Miten ja milloin saan toimitusvahvistuksen/ laskun?
Kun tilauksesi lähtee liikkeelle varastoltamme, lähetämme sinulle sähköpostitse vahvistuksen, joka sisältää laskelman kaikista niistä tuotteista, jotka kuuluvat kyseiseen lähetyserään.
Jos tilauksesi lähetetään useassa erässä, vastaanotat tämän vahvistuksen jokaisesta toimituserästä.
Olen tehnyt tilauksen. Milloin summa veloitetaan tililtäni?
Veloitus riippuu valitsemastasi maksutavasta. Jos maksat esimerkiksi PayPalilla, summa veloitetaan välittömästi. Jos maksat luottokortilla, summa veloitetaan tililtäsi toimituksen yhteydessä tai viimeistään 28 päivän kuluttua.
Miten voin maksaa?
Voit valita haluamasi maksutavan monista vaihtoehdoista tilausta tehdessäsi.
Mistä löydän laskun?
Saat laskun tilauksen lähettämisen jälkeen siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit tilausta tehdessäsi.
Voinko vaihtaa maksutavan jälkikäteen?
Maksutapaa ei ole mahdollista muuttaa myöhemmin.
Miten palautan tuotteen tai reklamoin tuotteesta, johon en ole tyytyväinen?
Voit palauttaa tuotteen enintään 50 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta ja saada hyvityksen tuotteen hinnasta ilman toimituskuluja.
Et voi peruuttaa ostosta kieltäytymällä vastaanottamasta tuotetta ilmoittamatta siitä meille.
Jos olet peruuttanut ostoksen, maksat palautuksen itse.
Jos tuote on menettänyt arvoaan, koska olet käyttänyt sitä muulla tavoin kuin mitä oli tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi, voit saada takaisin vain osan ostohinnasta.
Jos kuluttaja käsittelee esinettä liikkeessä tavanomaisesti sallittua enemmän ja esineen arvo on alentunut, on Valaisinmestarilla oikeus vähentää tämä arvonalentuma palautuksen määrästä. Arvonvähennys lasketaan tuotteen myyntihinnan ja palautuksen jälkeen myydyn tuotteen markkinahinnan erotuksena.
Joissakin tapauksissa tavaroilla ei ole enää mitään arvoa käytön vuoksi. Näissä tapauksissa sinulla ei ole oikeutta hyvitykseen.
Pakkauksella voi olla merkitystä arvon menettämisessä.
Jos avaat, vahingoitat tai kadotat pakkauksen, se voi olla arvonmenetys. Jos pakkaus vaikuttaa tavaran arvoon jälleenmyynnissä, uuden pakkauksen kustannukset vähennetään.
Mikä summa minulle hyvitetään tehdessäni tuotepalautuksen?
Jos käytät peruuttamisoikeuttasi, on sinun maksettava palautuskulut itse.
Jos teet perustellun reklamaation, palauttaa Valaisinmestari tuotteen täyden hinnan, mukaan lukien toimituskulut.
Jos palautus tehdään pankkisiirtona, se voi kestää jopa 30 päivää.
Onko valaisin koottava itse toimituksen jälkeen?
Tämä vaihtelee tuotteesta riippuen. Jotkin valaisimet on purettava, kun ne lähetetään niiden koon tai kuljetusturvallisuuden vuoksi. Kokoonpano-ohjeet ovat aina tuotteiden mukana. Siinä kerrotaan, mitä vaiheita kokoonpanossa tarvitaan tai onko kokoonpano tarpeen.
Voinko käyttää enemmän watteja kuin mitä valaisimeen on merkitty?
Lampunkannassa ja valaisimen tyyppikilvessä on ilmoitettu enimmäisvirrankulutus, jota ei saa ylittää. Jos teho on liian suuri, voi valaisin pahimmassa tapauksessa sulaa ja aiheuttaa tulipalon.
Mitä teen, jos valaisimen valonlähde rikkoutuu?
Jos valaisimessa on tavallinen lampunkanta, voidaan lamppu vaihtaa. Jos valaisimessa on kiinteät LED-valonlähteet, on koko valaisin vaihdettava.
Miten voin selvittää, onko tuote uusien energiamerkintäsääntöjen mukainen?
Uusi merkintä on ollut käytössä kaikkialla Euroopassa 1. maaliskuuta 2021 alkaen. Lamppujen osalta se alkoi kuitenkin myöhemmin, 1. syyskuuta 2021. Maaliskuun 1. päivään 2023 asti sekä vanhaa että uutta merkkiä sai käyttää samanaikaisesti.
Miten vanhat energiamerkinnät muunnetaan uusiksi?
Kunkin tuotteen tehokkuusluokka lasketaan nyt uuden testimenetelmän avulla. Siksi vanhoja ja uusia energialuokkia on vaikea verrata.
Esimerkiksi ulkoisen virtalähteen energiankulutus otetaan nyt mukaan. Tämä saa kokonaishyötysuhteen näyttämään alhaisemmalta.