Alla on otteita erilaisista haastatteluista useista design lehdistä Euroopassa ja Aasiassa, jotka on julkaistu viime vuosien aikana. Ne on valittu ja koottu siten, että ne korostavat ja määrittelevät mitä valmistaja ja suunnittelija David Trubridge edustaa.
TARJONTA
Etsin hyvää tapaa, jolla voimme lisätä kulttuuritarjontaa ihmisten elämään, ilman kalliita resursseja ja energiankäyttöä. Meiltä löytyy aivan liian paljon tavaraa kotoa, mikä ei ole mitään muuta kuin roskaruokaa silmille, joka jättää nälkäiseksi. Kuinka voimme luoda todellista ja kestävää tarjontaa ilman, että päädymme näihin hyödyttömiin esineisiin, jotka tuhoavat arvokkaita resursseja ja vahingoittavat ympäristöä?! Muotoilu, joka ei ratkaise kyseistä ongelmaa on mielestäni vastuutonta ja merkityksetöntä.
MUOTI
En ole kiinnostunut trendeistä tai muodista, sillä ne tekevät ihmisestä vain "seuraajan". Yritän löytää oman sydämeni ja kyvyn puhua suoraan sieltä syvällä rehellisellä omalla äänelläni. En pidä nykyisistä suuntauksista muotoilun saralla, jotka pyrkivät omaperäisyyteen fiksulla, nokkelalla tai ironisella tavalla - tällaiset temput ovat vain vitsejä, joille nauretaan kerran ja sitten unohdetaan nopeasti. En voi aina kulkea muodin mukana, mutta uskon, että pitkällä tähtäimellä rehellisyys, omaperäisyys ja johdonmukaisuus ovat tärkeitä ja voittavia tekijöitä, sillä jokainen taiteilija on ainutlaatuinen.
En halua nimeäni mihinkään, joka vastaa pinnallista pop-kappaletta, sillä ne voivat olla suuria hittejä tänään, mutta painuvat unholaan huomenna. Unelmani on luoda jotakin sellaista, kuten Bachin musiikki. Sitä ei vain muisteta tänä päivänä, vaan se edelleen inspiroi ihmisiä, jopa satoja vuosia myöhemmin.
DESIGNPROSESSI
En suunnittele vain sen vuoksi, että täyttäisin yksinkertaisen ja käytännön kysyntää. Suunnittelen kommunikoidakseni, kertoakseni tarinan, tiedottaakseni mitä löysin vuoristosta ja aavikolta ja mitä tarkoittaa olla ihminen. Taiteilijana kehitän muotoja ja luon sanastoa siitä mitä näen ja tunnen ympärilläni. Tämä on henkilökohtainen kieleni, jota käytän kertoessani tarinaa. Suunnittelijana voin käyttää muotoja ja tällä tavoin luoda sanastoa malleihini. Jos en olisi ihmisenä niin vahvasti mukana ja juurtuneena luomisprosessin alkuvaiheessa, ei työni voisi yhtään kehittyä ja tuloksena olisi vain linjojen siirtelyä ja muut tekisi ajattelutyön puolestani, mitä järkeä siinä olisi?
Käytän käsityöstä oppimaani tietoa luodessani jotain uutta. Taide, käsityö ja muotoilu on kaikki yhtä tärkeitä osia koko luomisprosessissa.
SEN TAKIA TARVITSEMME TAIDETTA
Uskon, että meillä on tarve suurille taideteoksille, sillä ne auttavat määrittämään sen, mitä tarkoittaa olla ihminen. Taide on erittäin tärkeää, sillä se kyseenalaistaa jatkuvasti rajamme ymmärrykseen ja kokemuksiin. Taidetta on löytää rajat, jotka luovat kitkaa elämänilolle. Ilman taiteen jatkuvaa liikkuvuutta olemme staattisia ja elottomia. Taiteilijat ovat geneettisiä mutaatioita, jotka ovat ratkaisevia jatkuvalle ihmisten filosofiselle ja henkiselle kehitykselle. Useimmat kuolevat ja unohtuvat, mutta jos emme ole mukana rohkaisemassa kaikkia, menetämme ne harvat nerokkaat ja elintärkeät edistysaskeleet.